torsdag 21 oktober 2010

Nr 33, Superkraft

Min man blir irriterad på mig ibland. När jag är ego och tjurig och har dåligt självförtroende och tycker att jag är otillräcklig ohc värdelös på allt. Då säger han typ: tror du att jag skulle vilja vara med dig om du var värdelös på allt? Skärp dig, jag orkar inte med att du är så ego.

Och sen, när han varit irriterad ett tag, så ringer han upp igen. Eller kommer tillbaka från vad det nu är han har gjort. Och så gör han precis ALLT för att jag ska bli glad igen. För att jag ska förstå hur fantastisk, och kapabel, och tillräcklig, och helt enkelt bäst jag är.

Och det slutar alltid med att vi skrattar åt hur fånigt allt var och hur bra det egentligen är och att allt blir ännu bättre framöver. Det är en superkraft han har. Jag vet inte hur det går till, men han lyckas få mig upp ur det svarta hålet och in i det rosa molnet. Varje gång.

Därför älskar jag dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar